واگذاری به اقشار ویژه تاریخ ثبت : 1394/06/01
طبقه بندي : ,,
: واگذاری به اقشار ویژه
:

در ابتدا بنیاد شهید، معرفی‌نامه متقاضی اقشار ویژه را به همراه مدارک همسر وی ارسال می‌نماید. این درخواست توسط مدیر کل به اداره امور واگذاری ارجاع می‌گردد. پس از ثبت درخواست، کنترل سابقه استفاده از تسهیلات دولتی و احراز شرایط متقاضی انجام شده و لیست افراد غیر واجد به بنیاد اعلام می‌گردد.

در ادامه برای متقاضیان واجد شرایط اراضی مناسب در سیستم جامع اراضی و مستغلات جستوجو شده و در صورتیکه اراضی مناسب وجود نداشته باشد، از بنیاد در خصوص معرفی متقاضیان دریافت وجه ریالی مابه‌ازای زمین استعلام می‌گردد. همچنین در صورت وجود زمین قیمت تمام شده اراضی مشخص شده و در نهایت گزارش واگذاری زمین و یا پرداخت وجه ریالی به تصویب کارگروه تخصصی و هیأت نمایندگی رسانده می‌شود.

در خصوص متقاضیان وجه نقد، پس از پرداخت وجه، ثبت لازم در سیستم جامع مالی اداری انجام شده و سوابق آن‌ها در سیستم جامع اراضی و مستغلات بروزآوری می‌شود. در خصوص مواردی که شامل واگذاری زمین می‌باشد، مبلغ تعیین شده به متقاضی ابلاغ می‌شود و در صورت پرداخت وجه در موعد مقرر ثبت لازم در سیستم جامع مالی اداری انجام شده و قرارداد واگذری در سیستم جامع اراضی و مستغلات توسط امور واگذاری تهیه می‌شود. این قرارداد گس از امضای متقاضی، مدیر املاک و حقوقی و مدیر کل، توسط دبیرخانه به متقاضیان (زمین مشاع) ابلاغ شده و طی صورتجلسه تحویل داده می‌شود و ثبت لازم در سیستم جامع مالی اداری انجام می‌گردد.

در ادامه و با فرارسیدن زمان بازدید (طبق مفاد قرارداد) و یا دریافت درخواست انتقال قطعی به همراه گواهی بهره‌برداری و پایان‌کار، کنترل و بازدید میدانی و ثبت نتیجه آن در سیستم جامع اراضی و مستغلات توسط مدیریت مسکن و ساختمان انجام شده و گزارش این بازدید در امور واگذاری ارزیابی می‌گردد. چنانچه تعهدات توسط متقاضی انجام نشده باشد، مراتب به واحد حقوقی اطلاع داده می‌شود در غیر این‌صورت، نامه مفاساحساب توسط امورمالی و ذیحسابی صادر شده و چرخه انتقال سند مشابه سایر فرآیندها پیگیری می‌شود.

:

جهت نمایش بهتر عکس را ذخیره نمائید.

تعداد نمایش : 1398 <<بازگشت