دریافت نسخه چاپی  

عنوان خدمت:

 واگذاری واحدهای ساخته شده به عموم مردم

شناسه خدمت:

 150115500000

لینک خدمت:

Geo.nlho.ir

مسئول خدمت:

اداره امور واگذاری ادارات کل راه وشهر سازی

و دفترامور واگذاری سازمان زمین و مسکن  

دریافت کننده خدمت:

 (عموم مردم G2C)

زمان ارائه خدمت:

در تمامی ایام سال در ساعات اداری

مکان ارائه خدمت:

ادارات کل راه و شهرسازی

مدارک مورد نیاز:

 مدارک واسناد مزایده

هزینه خدمت:

رایگان

قوانین و مقررات بالادستی:

 قوانین واگذاری

شناسنامه خدمت:

 به منظور دریافت  فرم شناسنامه این خدمت کلیک نمایید.

 

پس از انجام تفکیک اعیان و اخذ سند یا صورتمجلس تفکیکی برای واحدهای ساخته، مدیر املاک و حقوقی در راستای اجرای تکلیف قانونی واگذاری زمین از طریق فراخوان، واحدهای ساخته شده را در سیستم جامع اراضی و مستغلات تعیین کرده تا توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت کارشناسی آن تعیین شود. سپس گزارش واگذاری شامل قیمت و مشخصات کامل واحدها تهیه شده تا پس از بررسی و تطبیق با قوانین واگذاری توسط کارگروه تخصصی، به تأیید هیأت نمایندگی استان برسد.

اسناد مزایده در اداره امور واگذاری تهیه شده تا پس از بررسی و تأیید امور مالی، مزایده از طریق آگهی در جراید کثیرالانتشار برگزار گردد. دبیرخانه وظیفه دریافت پاکات را بر عهده دارد تا جلسه بازگشایی پاکات توسط کمیسیون مزایده انجام شود. چنانچه مزایده برنده داشته باشد، مبلغ و شرایط پرداخت به برندگان مزایده اعلام می‌شود. در صورتیکه فراخوان برنده نداشته باشد، هیأت نمایندگی در خصوص برگزاری مجدد مزایده تصمیم‌گیری خواهد نمود. در صورتیکه در موعد مقرر وجه ابلاغی پرداخت نگردد، ضمانتنامه متقاضی ضبط می‌گردد. چنانچه مزایده برنده دوم داشته باشد شرایط و وجه قابل پرداخت به وی اعلام می‌گردد.

پس از اخذ وجه از متقاضی، اخذ چک و ضمانت‌نامه لازم (پرداخت اقساطی) از برنده مزایده توسط امور مالی و ذیحسابی انجام شده و تأییدیه پرداخت به امور واگذاری اعلام می‌شود. امور واگذاری نسبت به تهیه پیش‌نویس قرار داد اقدام نموده تا این قرارداد به امضای متقاضی، مدیر املاک و حقوقی و مدیر کل سازمان برسد. قرارداد امضا شده توسط دبیرخانه به متقاضی ابلاغ شده و واحد ساخته شده طی صورتجلسه به متقاضی تحویل داده شده و ثبت لازم در سیستم جامع مالی اداری انجام می‌گیرد. در صورت پرداخت اقساطی، امور مالی وظیفه دارد نسبت به وصول اقساط در سررسید اقدام نموده و در صورت عدم وصول، مراتب را به واحد حقوقی اطلاع دهد.

در ادامه و پس از بازپرداخت کامل اقساطريال متقاضی درخواست صدور مجوز انتقال قطعی سند را ارسال نموده و نامه مفاساحساب در سیستم مالی اداری صادر شده و نامه انتقال قطعی سند پس از تهیه توسط امور واگذاری در سیستم جامع اراضی و مستغلات، با تأیید و امضای مدیر کل به دفترخانه اسناد رسمی ارسال می‌گردد.

پس از انتقال سند و دریافت اطلاعات انتقال آن از دفتر اسناد رسمی، اطلاعات انتقال اسناد در سیستم جامع اراضی و مستغلات توسط واگذاری ثبت می‌گردد و اطلاعات لازم به سیستم جامع مالی اداری ارسال می‌گردد.

 

 


نظر شما در خصوص خدمت واگذاری واحدهای ساخته شده به عموم مردم در سازمان ملی زمین و مسکن چیست؟